MY PATTERN PAPER

Hi all,

Voor diegenen die aan het sukkelen zijn met papieren patroon papier, heb ik een fantastisch alternatief voor jullie!

Gebruik een mat transparante versie…! Ik kreeg constant de vraag tijdens mijn naailessen welk papier ik gebruikte dus deel ik deze even met jullie mee.

*To help all the ones who are struggling with those paper pattern paper, I have found a very good alternative!

Use a transparant mat version…! My classmates from sewing class were constantly asking me which patternpaper I use, so let’s share it with you all.

???????????????????????????????

Ik gebruik nl. propafilm mat papier al sinds 5 jaar. Het moest allemaal snel-snel gaan tijdens mijn studie mode-ontwerp dus moest ik op een snelle manier patronen kunnen traceren en dat vergde enooorm veel werk met papieren patroonpapier. In feite is dit een soort van verpakkingspapier dat ik als patroon papier gebruik. Dit is de matte versie en heb ik  in AVA gekocht voor ongeveer 8 eur (20 meter). Daar doe ik een jaar over maar ik kan echt niet meer zonder! Vooral handig indien je patronen moet aanpassen aan de maten van je modellen.

*I’ve been using propafilm mat paper for almost 5 years now. I had to work very quick during my fashion design study, as you already might know tracing patterns with paper pattern paper can consume a loooot of time. In fact this is wrapping paper that I use as pattern paper. I have the mat version, bought in AVA paperware store for about 8 euro (20 meter). It lasts a year for me, but I can’t live without anymore. Extremely handy if you need to adjust your patterns to the size of your models.

20140807_214517

Traceren met een potlood is hiervoor niet geschikt, daarom gebruik ik een permanent marker. Een stift die echter onuitwisbaar is, maar ik gebruik voor mijn gecorrigeerde lijn een andere kleur. Zo zie ik voor mezelf nog goed wat de standaardmaat is. Zeker als je meerderen keren je patroon moet aanpassen voor bijvoorbeeld 5 verschillende modellen.

*Tracing with a pencil would not be clear enough, that’s why I use a permant marker. However this type if marker is non-erasable, but I correct my lines with a marker in another colour. This way I can easily see what the original standardsize was. Especially when you need to adjust your pattern a few times for let’s say 5 different models…

???????????????????????????????

Graag gebruik ik tevens een grote geodriekhoek erbij. Mijn favoriet is die van de Carrefour (2 eur)!

*I also like to use a protractor for tracing patterns, my favorite is the one from Carrefour (2 eur)!

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Traceren wordt easy-peasy!

*Tracing becomes easy-peasy!

???????????????????????????????

…en altijd exacter dan met papier.

*…and even more precise than paper.

???????????????????????????????

Nu jij nog! Indien je ook een alternatief hebt, laat het me weten!

*Now it’s your turn! If you also have an alternative, let me know!

Greetings, Linda

Leave a Reply

  • Follow ATELIER LINDA TO on WordPress.com
